Salg finans forvaltning og Credit Management Department Outsourcing – at komme til livs med det og lære de do ‘s og Dont’s fra www.thecreditagency.co.uk

Hvor mange virksomheder kan sige at alle deres fakturaer betales på eller før deres forfaldsdato, og de har ingen uerholdelige fordringer? Statistikken siger, meget få. Sandsynligheden er, at din virksomhed også, glip af fordelene ved højere niveauer af driftskapital.

NÃ¥r enhver virksomhed undersøger deres mangeÃ¥rige eller ‘ældre’ gæld rapporter, en af de første ting, de ser pÃ¥ er dÃ¥rlig gæld, og, i særdeleshed gæld over 90 dage gamle. Disse er generelt anses for at være omrÃ¥der af bekymring, og sÃ¥ de er naturligvis de konti, der er første jaget for samling. Jagter de gamle konti først (betinget værdi) er faktisk den korrekte handling at tage, men sikkert det ville være bedre at undgÃ¥ konti kom til 90 dage, 60 dage, eller endda en dag overskredet i første omgang?

Næste gang du tager et kig på din gamle gæld betænkning, bare se ikke på værdien af regnskaber over 60 eller 90 dage gamle, beregner men værdien af alle forfaldne konti. Tænk et øjeblik hvor meget bedre off din virksomhed ville være, hvis disse penge var til rådighed. Overveje, hvad kan din virksomhed opnå med den.

Medmindre du er en finansiering house, du er bestemt ikke i færd med at låne penge, så hvorfor ikke lade en anden holde at kontanter, der er retmæssigt dit og drage fordel af det?

Men du siger, hvordan kan jeg forhindre en gæld en alderen gæld opstår? Hemmeligheden er, begynde at jagte betaling langt tidligere i kredit cyklus og få kredit processer startede allerede før salget er gennemført!

Lad os se på dette nærmere.

Inden de selv udfylder salg, skal du udføre en kreditkontrol på din kunde (afhængig af værdien), især hvis de er nye og en ukendt mængde. At yde nogen form for kredit vil eksponerer din virksomhed for at kreditrisiko (såsom en misligholdte betaling), så det er klart i din bedste interesse at finde ud af hvem din kunde er, og om de har mulighed for at betale værdi af din faktura. (Du kan lære mere om at læse kreditrapporter, og kan bestille dem på www.online-credit-reports.co.uk)

Så din salg er fuldført og du nu kender fra kredit kontrollere, at din kunde absolut har midlerne til at betale din faktura. Nu er alt du skal gøre er at indsamle de penge, der er fremragende!

Som tidligere nævnt, er den bedste måde at reducere dine alderen gæld ved at operere tidligt i kredit cyklus. Dette er hvor en outsourcet credit management service kommer ind i sin egen da der er flere trin involveret i processen, og din tid er kostbar.

For det første skal du bekræfte, at kunden har modtaget deres faktura god tid inden forfaldsdatoen og fastslå, om fakturaen er der skal forespørges på nogen måde overhovedet. Hvis en forespørgsel er rejst, skal du anmelde den op på dit salg finans management system. Hvis det er noget, der ikke kan opnås på din regnskabssystemer, er dette allerede en indikator for, at din virksomhed er en, der ville nyde godt af outsourcing til en samlinger agentur, der kan.

Ved tagging forespørgsler/aktiviteter mod alle fakturaer, er du let kunne se hvis der er nogen problemer, der kan resultere i sent eller ikke-betaling, hvilket understreger om procesforbedringer er nødvendige inden for andre områder af virksomheden. Dette er et nyttigt værktøj for enhver virksomhed!

PÃ¥ dette tidspunkt kan du – eller din outsourcing udbyder – arbejde for at løse eventuelle forespørgsler, eller sende kopi dokumentation (sÃ¥ledes at fjerne alle gyldige undskyldninger for manglende betaling). NÃ¥r alle spørgsmÃ¥l er løst, en forpligtelse kan indhentes fra din kunde, hvornÃ¥r og hvordan fakturaen skal være betalt (og de kan blive mindet om betalingsbetingelserne). Dette resulterer i supportportalen betalinger pÃ¥ tværs af salg Finans.

Hvis du outsource denne proces, Husk kvaliteten af service vil påvirke dit omdømme for godt eller dårligt. Det er afgørende at vælge en leverandør, hvis personale er godt uddannet, helst med Institute of Credit Management kvalifikationer og har de fornødne kvalifikationer. De vil derefter kontakte dine kunder på et fortroligt grundlag (i dit navn) eller offentliggjorte grundlag. Den eneste rolle, en god inkassatorteam er at kontakte dine kunder, flag op eventuelle forespørgsler, og at opnå tilsagn om betaling. Hvis udført høfligt, fast og effektivt, kan resultaterne være fremragende.

Effektiv indsamling af midler skylder du betyder, at du skal stole mindre på eksterne finansieringskilder. Dette kan igen gøre dig til at forhandle rabatter med leverandører, som du er nu i stand til at betale dem hurtigere. Outsourcing er en ekstra fordel, også, så størrelsen af din inkassatorteam steg eller faldt ifølge din travleste eller langsomste perioder. Dette tillader dig at reducere omkostningerne, når du ikke har brug for personale og kun betale for ekstra hjælp, når du har øget salg.

Mange virksomheder, der endnu ikke har høstet fordelene af outsourcing funktionen kredit vil sige, de er bekymrede over kommunikationsspørgsmÃ¥l eller collectors’ klart opfattede manglende branchespecifik viden. Det er vigtigt at derfor outsource til en udbyder med industri-specialiserede teams som tildeles individuelle holdmedlemmer til at administrere dine konti pÃ¥ løbende. En udbyder skal kunne godtgøre over for dig, at industri-specifikke uddannelse er en central del af deres uddannelse af personalet og programmer for udvikling.

Effektiv outsourcede credit management handler om effektiv kommunikation mellem organisationer. Du skal sikre, at du har en dedikeret account manager, der opholder sig i regelmæssig kontakt med dig (på aftalte tidsrammer) og formidler oplysninger til dig på måder, som du vil nemt forstå. Derudover ser for en virksomhed, der kan give adgang til en lang række oplysninger om din salg finans i realtid ved hjælp af en sikker web gennemser. Dette sikrer, at du altid ved, hvad der foregår!

Fordelene for outsourcing hele eller en del af dit salg finans er betydelige, ikke mindst det gør det muligt at koncentrere sig om det du er bedst.

Din 10-punkts checkliste til bedre salg finans forvaltning:

• Jage de ældste konti først – afhængigt af værdien

• Start jagter betaling langt tidligere i kredit cyklus

• Få kredit processer startede allerede før salget er gennemført

• Udføre en kreditkontrol på kunden, især hvis nye

• Kontrollér fakturaen er modtaget og hvis ikke, sende igen

• Tag forespørgsler/aktiviteter mod fakturaer

• Flag op nogen gavnlig forbedringer til sammenkædede forretningsprocesser

• Løse eventuelle forespørgsler

• Få tilsagn om, hvornår og hvordan fakturaen skal betales

• Mindede dem om betalingen vilkår om nødvendigt

Din 5-punkts guide til hvad man skal kigge efter i en outsourcede tjeneste

• ICM-uddannet personale

• Industri-specifikke samlinger viden

• Dedikeret account managere med regelmæssige personaleuddannelse

• Regelmæssig kontakt med aftalte tidsintervaller

• Tidstro adgang oplysninger adgang via en sikker webbrowser

[Indsendt med ArticleSubmitter Pro -]